Workshop: Kostprijzen


Hoe kom ik aan mijn kostprijs of uurtarief?

Verkoopprijs, kostprijs en winstmarge, hoe verhouden deze drie zich tot elkaar?
De verkoopprijs is belangrijk voor de hele bedrijfsvoering. Het zorgt voor de juisten marge, voor winst. Maar hoe bepaal je je verkoopprijs? En welke kostprijs hanteer je?

 

Bij het vaststellen van je verkoopprijzen is het handig al je weet welke kostprijzen jij hebt (en dus welke marges je gaat maken). In iedere business is dat anders; voor het produceren van een product moet je weten hoe je o.a. kosten van een machine en materialen moet verdelen: als je een dienst levert dan gaat het over jouw uurtarief. 

Welke kosten en uren neem je mee in de berekening en hoe kom je tot een goede onderbouwing van je verkoopprijzen? Dat laten we zien in de workshop.
"Pragmatisch en instrumenteel" je maakt je eigen berekening aan de hand van een paar voorbeelden.

 

Deze online workshop wordt gegeven door Karel Rietdijk, hij is businesscoach en docent bij HAN Centrum voor Ondernemerschap.

 

 

Deze workshop is online te volgen.
Maandag 30 november, 13:00 - 16:00 uur.

 

Aanmelden voor de workshop kan via karel.rietdijk@han.nl

Data & inschrijven

Er zijn geen data gevonden waarvoor je jezelf kunt inschrijven.