De match tussen Marieke en Simon: ‘Ze legde de vinger precies op de zere plek’


06 mei 2021

De match tussen Marieke en Simon: ‘Ze legde de vinger precies op de zere plek’

Successen uit partnerspreekuren

Via StartUp krijg je de kans om te praten met grote namen uit ondernemend Nijmegen. Dat hoefde je Marieke Verhoeven van Stempl geen twee keer te zeggen. Inmiddels heeft ze heel wat partnergesprekken gevoerd en zijn er mooie samenwerkingen van de grond gekomen. Zoals die met Simon de Luij van Modderkolk. ‘Er was een klik in het gesprek.’

Marieke biedt met haar bedrijf Stempl hulp met employer branding en interne communicatie. Ze voerde veel partnergesprekken toen ze net gestart was met haar bedrijf Stempl. “Eerst was het vooral oefenen: hoe presenteer ik mezelf? Ik vroeg de partners dan om feedback en keek wat hen triggerde in mijn verhaal. Waar stellen ze vragen over, wat pik je eruit? Zo kon ik mijn eigen verhaal aanscherpen.” De gesprekken met partners leveren haar ook inzichten op voor haar bedrijf. “Het is natuurlijk heel gaaf als er een opdracht uit zo’n gesprek komt, maar dat is niet altijd waarom ik het inplan. Soms wil ik iemand spreken om iets te weten te komen over hun branche, hun ervaringen of hun klanten. Als zij hetzelfde type klanten hebben als ik, kan ik veel van hen leren.”

Een echte klik leidt tot opdrachten

Doordat ze zich presenteerde in de gesprekken, ging het als vanzelf ook over haar diensten. “Je hoopt natuurlijk altijd op klussen van de partners of via hun contacten. Ik vind het niet makkelijk om te vragen om een klus. Ik geloof er echt in dat er een klik moet zijn. En dat is ook een paar keer zo gelopen. Zoals met Simon de Luij van installatiebedrijf Modderkolk. Ik ben bij hem geweest in Wijchen. We hadden een heel interessant gesprek over zijn bedrijf en wat hem bezig hield. Hij was aan het denken over het verbeteren van interne processen. Dat vind ik superinteressant, daar ben ik ook mee bezig. Hoe neem je medewerkers mee in je koers? Hoe vind je de beste medewerkers die passen in die cultuur? Na het gesprek heb ik hem een bedankmailtje gestuurd en ik kreeg meteen reactie terug: laten we iets plannen, ik wil hiermee door!” Voor Marieke werkt deze vorm van acquisitie het beste: “Ik vertel niet alleen wat ik te bieden heb, maar we praten over wat ons allebei bezig houdt. Als je meer weet van iemand, kun je aanhaken met wat je voor iemand kunt doen. Met Simon gold dat we elkaar vonden in zijn doelen en manier van kijken naar zijn bedrijf.”

Employer branding bij Modderkolk

Stempl ging voor Modderkolk aan de slag met de employer branding: Marieke deed onderzoek en stelde een propositie en branding op om zo de juiste medewerkers aan te trekken. Dankzij profielen en een praktisch handboek kan Modderkolk nu zelf gericht technici werven die passen binnen de bedrijfscultuur en kunnen ze talent binnen de organisatie beter herkennen.

Simon de Luij liet over de samenwerking weten: “Ik kreeg meteen de indruk dat Marieke een professional was op de juiste gebieden. Haar vorige ervaringen zijn een goede match met de werkzaamheden die ze voor Modderkolk heeft uitgevoerd. We hebben veel aan de samenwerking gehad. Het rapport dat Marieke heeft opgeleverd gebruiken we nog steeds.” Simon vertelt ook dat als Modderkolk in de toekomst nog tegen vergelijkbare problemen aanloopt, hij een tweede samenwerking met Marieke wel ziet zitten. “Op dit moment zijn we druk bezig met het implementeren van haar advies, maar wie weet zitten we in de toekomst met een nieuwe hulpvraag.”

Deel dit bericht