De online marketing een paar stappen voor


15 september 2017

‘Let your marketing run for you’

Bart Hellinga is de eigenaar van online marketingbureau Barixel. Zijn doel is hetzelfde als de slogan van het bedrijf: ‘let your marketing run for you’. Na 10 jaar ervaring in online marketing is Bart voor zichzelf begonnen, om met zijn onderneming bedrijven te helpen met groeien. Dit doet hij onder andere door de vindbaarheid van de website te verbeteren, advertising, social media, e-mailmarketing, contentmarketing, website-ontwikkeling en internetstrategie-ontwikkeling. Zo zorgt hij ervoor dat bedrijven zich online beter positioneren, waardoor ze betere resultaten behalen.

 

‘Natuurlijk willen alle marketingbureaus hun klanten helpen met groeien, maar ik wil die groei ook meetbaar maken.’

 

Openstaan voor verandering

Bart helpt klanten dus niet alleen met het verbéteren van hun content, maar ook máákt hij content als daar vraag naar is. Denk daarbij dan niet alleen aan het schrijven van opvallende en interessante artikelen voor de website, maar ook bijvoorbeeld aan het houden van een fotoshoot. Het is van belang voor bedrijven om goede content te hebben waarmee de doelgroep wordt bereikt. Het internet verandert erg snel en volgens Bart moet je als online marketeer (maar ook als ondernemer) openstaan voor verandering.

 

 

Ervaring bij StartUp Nijmegen

Bij StartUp Nijmegen heeft Bart zich aangesloten omdat hij na twee maanden vanuit huis werken op zoek ging naar een omgeving waar hij meer kansen voor zijn onderneming kon creëren. Bij StartUp Nijmegen heeft hij bijna alle partners wel eens gesproken in een spreekuur en ook volgt hij regelmatig de lightning talks. Volgens Bart zorgt de community van StartUp Nijmegen voor een sfeervolle kantoorsetting waar iedereen ook zijn eigen ding kan doen.

 

‘Bij StartUp Nijmegen leer je gewoon véél meer dan thuis. Voor iedereen is het nuttig om het eens te ervaren.’

 

Een ander perspectief

Hoewel Bart met verschillende vragen bij de partners is geweest, komt de ervaring van aanjager Dick Bos ook goed van pas, omdat hij al vaker met het bijltje heeft gehakt. Dick helpt hem om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Dat Bart zich heeft aangesloten bij StartUp Nijmegen blijkt achteraf een wijze beslissing te zijn geweest. ‘Soms moet je gewoon dóén’, aldus Bart.

 

Tekst: Safak Ciftci

Deel dit bericht