'Een onderneming is net een kruiwagen'


18 september 2017

Unilever neemt iconisch familiebedrijf over

Onlangs heeft Unilever ijsproducent Weis overgenomen, om daarmee hun ijsassortiment uit te breiden. Het Australische familiebedrijf Weis staat bekend om hun iconische 'Mango and Cream Bar', dat twee jaar na de oprichting van het bedrijf op de markt is gebracht.

Les Weis, die het ijsbedrijf heeft opgericht in 1957, heeft van zijn echtgenote Val een wijze les meegekregen over het ondernemerschap:

'Val zei altijd tegen mij: "een onderneming is net een kruiwagen; het gaat nergens heen, tenzij iemand het vooruit duwt". En ik denk dat Unilever Weis het juiste duwtje zal geven.'

 

 

Unilever bezit momenteel al rond de 400 consumentenmerken, waaronder: Lipton, Bushells, Dove, Rexona and Ben & Jerry's. Het toevoegen van Weis aan dit rijtje zal Unilever hiermee een iconisch bedrijf rijker maken.

 

Bron: The Sydney Morning Herald

Tekst: Safak Ciftci

Deel dit bericht