Je conversiekracht vergroten met argumenten


20 november 2023

Door Storm van Letterdesk

Als ondernemer wil je natuurlijk dat een potentiële klant jouw product of dienst koopt. Je probeert hen te overtuigen dat ze bij jou moeten kopen en niet bij een ander. Een goede tip: geef de (potentiële) koper een reden. Vertel niet alleen dat jouw product zo goed is, maar vertel ze waaróm ze het niet mogen mislopen. 

Het lijkt een open deur maar wordt vaak vergeten: als je adverteert voor je product of dienst, horen mensen het liefst een reden. Waarom moet iemand dit product kopen? Met een goede reden wordt jouw reclame een stuk overtuigender. Mensen moeten zich na het zien van een reclame niet meer afvragen: ‘Waarom zou ik dit kopen?’.

Maak het persoonlijk

Door een reden te geven, maak je jouw boodschap dus overtuigender. Een manier om jouw boodschap nog sterker te maken, is door het argument persoonlijk te maken. Mensen vinden het niet fijn om als nummer gezien te worden, al helemaal niet als ze op het punt staan een aankoop te doen. Spreek de koper aan met je/jij, en geef hen het idee van persoonlijke meerwaarde. Of voeg hun naam toe in gepersonaliseerde mailings.

Wat wil je klant?

De beweegredenen en het koopgedrag van jouw doelgroep zijn onlosmakelijk verbonden met hoe jij je boodschap vormgeeft. Het is de kunst om erachter te komen wat de gedachtegang en beweegredenen zijn van de koper en hier haarfijn op in te spelen. Kijk eens vanuit de ogen van je klant naar wat je probeert te verkopen. Op welk probleem speel jij met je oplossing in?

Vanuit het oogpunt van de klant

Misschien lijkt iets voor jou heel logisch, maar het moet ook aansluiten op een onwetende, potentiële klant. De boodschap die je probeert over te brengen, moet het antwoord zijn op een vraag die de koper nog niet eens heeft gesteld. Zo vergroot je jouw conversiekracht!

Overtuigen met teksten

Leren hoe je overtuigende teksten schrijft? Letterdesk biedt verschillende cursussen en workshops aan en schrijft blogs over verschillende onderwerpen. 

Of wil je in gesprek met andere ondernemers over het vergroten van je conversiekracht? Eén van de vele partners van StartUp gaat graag met je in gesprek! Zoals Jane de Lira. Schrijf je nu in!

 

Deel dit bericht